Riwaka en Abel Tasman park

3 januari 2015 - South Island, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen was het prachtig weer en na een lekker ontbijtje besloten we naa de Riwaka river Resurgence te gaan. Dit is een heilige Maori plek waar water onder de berg door en voor de berg uit een bron ontspringt in de riwaka river, het water zou geneeskrachtig zijn. Natuurlijk was het water enorm koud maar er hing ook een magische sfeer. Twee mannen kwamen eraan en doken er zo in, toen ze boven kwamen weet ik zeker dat ze een vergrootglas nodig hadden, ze gingen er vlug uit maar zagen bijna blauw. Later heb ik mijn voeten erin gedaan, je weet maarnooit maarna 30 seconden kreeg ik onderhand ijsklompjes onderaan mijn benen dus toch maar eruit.
Hierna zijn we terug gegaan naar Marapau waar het abel tasman park begint. Peter had gezegd dat we vooral bij de Fat Tui een hamburger moesten halen dus zo gezegd zo gedaan. Omg, dit zijn de lekkerste hamburgers ter wereld. Jeroen had een flying chicken, een bacon en ei burger en ik had een Hui burger nou ze zijn zo groot dat iedereens gezicht helemaal onder zit tegen de tijd dat je klaar bent, heerlijk. Na deze maaltijd moesten we natuurlijk bewegen dus aan de overkant naar het park het was laagtij dus wij de schoenen en sokken uit en de rivier over gestoken. Natuurlijk zonnebrand vergeten en na 10 minuten ferbrand je hier levend, vooral bij het water dus uiteindelijk terug gekeerd maar het water was alweer omhoog aan het et komen, gevolg alweer een natte broek. Nu lekker in het chalet aan het luieren want morgen gaan we richting westport over de bullergorge, dat wordt een mooie rit.

1. Rina:
    6 januari 2015
    Heeft Jeroen op deze heilige Maori plek nog zijn Maori dans uitgevoerd?