Motueka

2 januari 2015 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Zo vandaag alweer afscheid genomen, het wordt wel steeds moeilijker. Hop naar Motueka een kleine 40 km verderop dus maar een kleine rit. Eerst naar de chalet want het is erg warm en anders bederft ons eten, aangekomen een hele hartelijke ontvangst door de eigenaar, prachtige huisjes en geweldig uitzicht omdat we bovenop een berg zitten. We kijken over heel veel heuvels recht naar de zee. Eenmaal geïnstalleerd besluiten we naar Kaiteriteri te rijden maar dit is al draaierig en smal op de weg ik ga nu zeker niet omhoog via takaka de weg die bekend staat als de meest steile en draaierigste van NZ, Kaiteriteri dus, daar is het zo verschrikkelijk druk dat we nergens kunnen parkeren. Dus doorrijden naar Marapau waar het Abel tasman park begint maar daar was, omdat het laagtij was helemaal niks te zien behalve alle boten die op het droge lagen, dat was wel een grappig gezicht en omdat we vandaag niet teveel zin hadden om te lopen toch maar verder. De reis ging verder naar split appel rock en daar troffen we een prachtige gouden strand aan met hele mooie uitzichten en inhammen. Voor wat boodschappen voor het eten terug naar Motueka, onderweg kwamen we een kunstmarkt tegen waar we zijn gestopt en hebben rondgekeken, alhoewel ze mooie dingen hadden was het erg duur dus toch maar daar gelaten en daarna naar huis eten maken. Nu zijn we lekker aan het relaxen en aan het bedenken wat we morgen gaan ondernemen.

1. Rina:
    6 januari 2015
    Als ik zo de foto's bekijk is het nog steeds volop genieten ondanks het afscheid van familieleden.