milford sound poging 2

14 januari 2015

Om je heen raak je alle gevoel van grote kwijt. Zo was er een waterval op afstand en dat leek bijna te zwemmen echt maar 300 meter of zo het blijkt volgens de kapitein dat het 4,2 km was. Hierna zagen we de schuilplaats voor de pas geboren pups van de zeehonden, ze waren erg klein en aaibaar maar helaas geen huisdier materiaal dus dat gaat ook al over. Doorvarend richting de Tasman zee zien we enorme bergen, heel veel watervallen die nu eigelijk maar heel weinig zijn omdat het droog is. Als het regent in de sounds dan zijn er letterlijk binnen 25 minuten duizenden watervallen en 30 minuten na een regenbui stopt 90 procent hiervan weer. Het is echte regenwoud gebied en hun record staat op 500 mm water op 24uur wat natuurlijk ongelofelijk is. Op de terugweg stuurt de kapitein de boot recht in een waterval waardoor iedereen nat wordt maar er veel gelachen wordt en er natuurlijk prachtige fotos gemaakt worden. Nadat we voor mijn maag net op tijd van boord gaan nemen Jeroen en ik een uurtje om mijn maag te laten kalmeren voordat ik weer 2,5 uur terug moet rijden.
Eenmaal onderweg stoppen we als allereerste bij