Hahei, Tairua, Whagamata en Tauranga

10 december 2014 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Wat een geweldige dag. Vanmorgen lekker ontbeten in ons hostel daarna reden we richting Hahei met het plan om naar Cathedral cove te gaan. Onderweg begon de rechter voorband van onze auto een enorme herrie te maken, de auto heeft pas 2000 km op de teller staan, wij gestopt, Jeroen wiel eraf bleek er een steen tussen de schijf te zitten, na wat hulp van de winkel eigenaar Sam kregen ze hem eruit en konden we verder rijden. Bovenaan een berg stond er dat er een easy wandeling was naar cathedral cove, nou easy wij hebben er ongeveer 8 x langer over gedaan dan anderen omdat het voor mij te zwaar was maar aan het eind was het zeker de moeite waard. We zijn gestopt bij gemstone bay, .......... bay en daarna de cove. We hebben heerlijk op blote voeten door de cove heen gelopen, we hadden ook de watertaxi kunnen nemen maar dit maakte het zeker mooier. Hierna zijn we naar het dorpje Tauria gereden waar we allebei een heerlijke pie op hebben in een klein maar erg gastvrij cafetje the deep blue. Toen we in de auto gingen rijden begon hij weer enorm te piepen, waarschijlijk dus nog een steen, we zien wel bij het hotel.
Daarna door naar Whangamata falls, een hele wandeling ook, ik denk dat ik vannacht 40 uur slaap, maar eenmaal aangekomen WOW WOW WOW. Jeroen heeft veel fotos gemaakt en terwijl hij naar beneden is via de bush en waarschijnlijk te pletter valt en ik zit te denken hoe ik hem anders van kant zal maken (grapje natuurlijk). Ik zit te schrijven op een boomstronk terwijl ik wacht of er een trauma helikopter moet komen terwijl ik de meest lekkere salt en viniger chips ooit zit te eten, want we hebben enorm gezweet en het is hier verschrikkelijk vochtig dus tja je moet de zouten op peil houden.

1. Rina:
    10 december 2014
    Je hebt de tocht maar weer mooi volbracht, ook al was deze zwaar. Een hele prestatie.