Mclaren falls en te Puka

10 december 2014

Zo vanmorgen alweer onderweg. Eerst naar mclaren falls. Rondom deze watervallen is een heel park gebouwd met meren en van alles. We hebben ongeveer tien inuten gelopen naar de eerste waterval die natuurlijk erg mooi was. Hierna zijn we even in het park wezen rijden en kwamen we een bord tegen van een korte wandeling naar de drie zusters. Drie bomen die in elkaar waren gegroeid, toch maar weer wandelen komen we er aan zijn de bomen omgekapt en zijn we de weg kwijt. Na een tijdje te hebben rond gelopen wist Jeroen gelukkig de weg terug en konden we weer naar de auto. Het lopen was voor mij echter gedaan vanaf toen door helse pijn in mijn voet. We reden door naar te Puke 360 kiwi farm (het fruit) hier hebben we een toer op een golf karretje gedaan. Even wat weetjes over kiwi, Een mannetjes plant is omcirceld door vier vrouwen, gezellig. De mannetjes bloeien en zijn dan klaar de vrouwtjes worden besteven door bijen die door een imker worden gebracht. Iedere bloem heeft 30000 pollen nodig om vrucht te gaan dragen dit betekent dat een bij de bloem 40 keer moet bezoeken. Hierna groeit een vrucht 5 maanden en is dan rijp voor de pluk door de hoeveelheid suikers in de vrucht. Kiwi worden opgeslagen bij 0,5 graden celcius daar kunnen ze tot 9 maanden worden bewaard. 80 procent gaat naar de export in 40 landen vooral op het noordelijk halfrond. Kiwi green en kiwi gold hebben net zoveel voedingsstoffen en zijn erg gezond. Nou jongens en meisjes dat was de les voor vandaag. Wij gaan lekker eten en daarna slapen.tjuuuussssssss.

1. Sifra:
    10 december 2014
    wat een leuk "wist je datje"
  2. Rina:
    10 december 2014
    Ach, was ook leuk geweest: de nieuwe versie van Hans en Grietje.
    Enne, wat is nu het verschil tussen Kiwi Green en Kiwi Gold?
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiii tot de volgende keer!