Dunedin

18 januari 2015 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we een vroege start gemaakt richtinf Dunedin omdat we daar een volle dag hadden. Eerst langs het hotel om de plant uit zijn doos te bevrijden. Nu naar Baldwinstreet de steilste straat ter wereld en inderdaad het is niet normaal. Daarna zijn we naar Port Otago geweest waar Renee 12 jaar gewerkt heeft, er stond ook een cruise schip die immens was 2500 personen onboard ze hebben er wel eens grotere met 3000 mensen. Ze waren net aan het ontschepen voor de dag er stonden 20 bussen klaar die ieder 3 keer heen en drie keer terug moesten rijden om iedereen in de stad te krijgen. We zijn ook daar naar het maritiem museum geweest erg interessant. Hierna zijn we naar boven gegaan om de cruiseschip op de foto te krijgen, onderweg zagen we dat er onder de weg een waterleiding was geknapt er liep een beetje ele rivier naar beneden, dit was nog niet het ergste de weg was aan het scheuren, toen we terug gingen was de weg nog verder gezakt en zijn we het toch maar gaan melden bij het eerste huis dat we zagen, ze gingen meteen de gemeente bellen voor hulp. Hierna de stad weer in om naar de early settelers museum te gaan, dit was erg leuk vooral om te zien hoe alles is veranderd. Ons laatste reisje van vandaag was een hele steile rit van 3 km naar Lanarch castle hier hebben we in de tuinen gewandeld en toen weer terug naar hotel om te rusten. Morgenochtend hebben we een tour van de cadburys chocolate factory dus dat zal wel verschrikkelijk zijn, haha.