Caitlins en kaka point

17 januari 2015 - Kaka Point, Nieuw-Zeeland

Vandaag moesten we 175 km afleggen en daar hebben we echt waar heel de dag over gedaan, dit gebied biedt zoveel te zien dat je er niet omheen kunt. We vertrokken uit Invercargill en ginge via de southern scenic route naar kaka point. Vanaf Fortose gingen we via de heritagetrail. Dit hield in dat we letterlijk ongeveer vijftig kilometer off road hebben gereden. Eerste stop Curiobay. Prachtig uitzicht en er gebeurde iets wonderbaarlijks. Jeroen ging het strand op en ik bleef boven want het was te steil voor mij. Eenmaal beneden was hij aan het rondkijken en het waaide heel hard land inwaards,achter zij rug zag ik een bull zeeleeuw richting de kust komen. Hij kwam aan land en stond op een paar meter van Jeroen, hij had hem denk ik niet gezien of geroken ivm de wind. Het was enorm aandoenlijk om te zien. Er kwam een vrouwtje die ook aan land wou maar die jaagde hij weg het water in en kwam er weer uit en ging weer naar Jeroen toe, heel mooi. Volgende stop Niagara falls. Grapje van een lokale inwoner uit 1969 die de echte vallen had gezien, dit zinn dus de klei ste vallen ter wereld. Op naar de mclarenfalls een prachtige waterval maar een hele wandeling. Er volgen nog meer watervallen de matai vallen de horseshoe vallen en als laatste de purakaunui falls. Hierna door naar het hotel en dan door naar nugget point waar een lighthouse staat en er penquins zijn. Deze penquins zijn heel zeldzaam en heel schuw dus je mag niet op het strand na drie uur, wij hadden echter geluk er kwam er een aan land en wat een schatje zoals hij flapte met zijn vleugels/flippers. Morgen naar Dunedin.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rina:
    22 januari 2015
    Dat zijn nu van die leuke onverwachte dingen die de reis speciaal maken.