Waitomo caves

16 december 2014 - Otorohanga, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we richting de Waitomo caves gereden. Onderweg horen we een enorme klap en we voelen het allebei onder de auto, vlug de auto aan de kant gezet en Jeroen onder de auto gekeken of hij iets zag. Samen de weg afgelopen of we ergens iets zagen liggen, 500 meter eerder lag er blijkbaar een vrachtwagen onderdeel op de weg en die hebben wij geraakt, wat een klap joh maar gelukkig konden we verder zonder schade of iets anders. We rijden overigens soms wel een uur op de snelweg zonder iemand tegen te komen dus als Jeroen besluit om de Haka ter plaatse te doen dan kan dat. Verder naar Waitomo caves, eerst de glowworm caves, de glowworms zijn dus echte wormen van we 8 cm land en het lichtje wat je ziet zit op hun staart. Ze glooien en groeien 9 maanden en zitten al die tijd in een cocon, hierna komen ze uit en leven de vrouwtjes 3 dagen en de mannetjes 5. De vrouwtjes leven alleen om eitjes te leggen en de mannetjes om plezier te hebben zegt de gids. Hierna naar de Aranui caves dit zijn limestone grotten met heel veel stalagmieten en stalactieten en soms een huwelijk tussen de twee. Als er aardbeving is dan voel je dat niet in de grotten, een hele geruststelling, not. Als er een druppel water op je valt dan is dat geluk, als er een stalagtiet op valt niet. Al met al hele mooie indrukwekkende grotten met aan het eind zelfs een kerststal stalagmieten groep heel mooi om te zien. We hebben geslapen! In kiwi paka hostel met helaas twee bussen met stomme duitsers die heel de nacht hebben gefeest en een takke herrie hebben gemaakt dus dat was een geweldige nacht. Vandaag dus de route naar Hamilton maar eerst naar Otorohanga voor de kiwis en daarna naar de racebaan is Hamilton voor de paarden rennen.

1. Rina:
    18 december 2014
    * Glowworms: sience fiction!
    * Is de kerststal stalagmieten groep getransformeerd door mensenhanden?
    * Genoeg geld bij voor de paarden rennen? Of is dat niet nodig en komen jullie terug als miljonairs??? Ik zal mijn rekening nummer in een pb sturen haha!!! Have fun.