Tweede kerstdag

27 december 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we weer ingepakt en opnieuw gedag gezegd tegen Rene en Angela. Vandaag gaat de reis terug naar christchurch om oude vrienden op te zoeken.
We gaan naar Elly Maat die toevallig in dezelfde straat woont als haar ouders. Ellys huis werd ernstig beschadigd tijdens de aardbeving dus heeft hetnet een opknap beurtgehad en de verf was nauwelijks droog dus kun je nagaan hoe lang alles duurt voordat je weer in een fatsoenlijk huis kan wonen na een aardbeving, het is nu namelijk vier jaar geleden. Samen met Elly zijn we naar Els en Frans gegaan ook hun huis is beschadigd maar gelukkig kunnen ze nu dingen gaan repareren die ze willen. Zij zijn dezelfde hartelijke mensen die ze altijd waren. We hebben gezellig gekletst in het Nederlands en thee gedronken. Frans heeft nog twee dvd voor ons gemaakt over de aardbeving. Hierna naar Pieter en na het eten naar Tante Els en Ome Piet, grappig verhaal. We reden al eerder op Pages road en ik heb daar ook gewoond, we zochten naar mijn oude huis, op een gegeven moment riep ik ja daar is het. Later reden we er dus weer en zei ik nu kijken we naar Els der huis er staat een grote Monkeypuzzel boom in de tuin het kan niet missen. We rijden, ja roep ik daar is de boom, haha was hetzelfde huis als dat ik eerder voor ons eigen huis had aangezien, je kon de monkypuzzel boom die enorm is dus wel missen. Hun huis is nog helemaal hetzelfde gebleven ik had het gevoel dat we zo in de tuin konden gaan spelen en dan binne konden komen voor toast en marmite. Het was heel gezellig en we hebben ook nog wat fotos gekeken.