Queenstown dag 1

10 januari 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag ging de reis naar Queenstown een stadje aan de southern lakes. Om daar te komen moesten we de crown range over een bergpas die pas sinds 2000 geasfalteerd is en overigens de hoogste geasfalteerde weg in Nz. Op 1076 meter stoppen we op een prachtige overzicht plaats. We kunnen vanaf hier queenstown zien liggen. Jeroen besluit de berg die er nog hoger naast ligt te gaan beklimmen en ik ga omdat het erg koud is in de auto zitten lezen. Jeroen klimt ongeveer 250 meter vrij steil omhoog en treft daar een weerstation aan en prachtige vergezichten, hierna nog een foto samen en dan door naar queenstown. Onderweg treffen we een grote markt met kermis aan maar omdat het er erg druk, en dan bedoel ik erg druk, zo erg dat mensen 2 km verderop moesten parkeren, besluiten we toch verder te rijden. Savonds horen we op het nieuws dat een kind met zijn voetje tussen de reuzenrad is gekomen en is afgevoerd naar het ziekenhuis net in de tijd dat wij daar zouden zijn anders. We rijden dus meteen door naar het hotel. Helaas bij aankomst in het luxe hilton hotel is ons kamer nog niet klaar want ze hebben besloten om ons een upgrade te geven met zicht op het meer, alles zal om drie uur klaar zijn dus wij gaan lekker winkelen bij het vliegveld is nl een winkelcentrum. Om vijf uur zijn we terug bij het halen van de sleutel ligt er van het reisburo, die alleen de vliegtickets heeft geboekt een felicitatie brief voor maandag, erg attent. Op de kamers is er ook een kaart van het hotel, chocolaatjes en bonnen voor gratis drankjes, nou nou we worden kei verwend. Eenmaal gesetteld kijken we even naar het nieuws en ontdekken dat de shotoverjet die we net daarvoor voorbij hadden zien gaan verongelukt is, we vroegen ons al af waarom de sirenes en traumahelis waren, vijf mensen in het ziekenhuis sommige met rugletsel, verschrikkelijk. Nadat we allebei gedoucht en gebadderd zijn bestellen we voor het eerst in ons leven roomservice. Jeroen een lekkere hamburger met friet en ik een langzaam gegaarde stukje buikspek met appel en truffel puree, het eten is heerlijk maar eerlijk gezegd hadden we niet anders verwacht. We genieten volop dit weekend en met ons prachtige uitzicht kan dat ook.

1. Rina:
    12 januari 2015
    Wat een service van het hotel. Upgrade van de kamer en allerlei verwennerijtjes. En dan die mooie blauwe lucht. Om jaloers op te worden. Voor morgen alvast een hele fijne dag.