Hokitika

6 januari 2015 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Nou een onrustig dagje gehad vandaag. Het begon natuurlijk met de aardbeving waar we ondertussen al meer dan 40 naschokken van hebben gehad. Sommigen voelbaar en sommigen gelukkig niet. De laatste was een 2 en onvoelbaal hier, 13 min geleden een 2,6 28 min geleden een 2,3, 38 min geleden een 2,3, 42 min geleden een 1,9 en 47 min geleden een 3,9 die wel weer voelbaar was. Zo gaat het hier al de hele dag en overal is het onderwerp van gesprek. Helaas hebben we vanochtend ook best redelijk wat regen gehad maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn naar shantytown geweest, een namaak mijners stadje uit de 1800 jaren. We hebben goud gepand en we hebben het ook gevonden. Waarschijnlijk koste het pannen meer dan het heeft opgebracht maar het was leuk om te leren hoe het moest. Hiernaar door naar Hokitika, jade town. In het midden van het stadje staat een geweldige klok torentje waar je een foto van kunt zien. Hierna natuurlijk naar de diverse jade bewerkings bedrijven geweest en ook naar een glasblazerij erg leuk om te zien en ondertussen was het droog geworden. Na de lunch toch maar naar het motel want ik had ook nog wat dingen die gewassen moesten worden. Nu zijn we net terug van de hokitika rivier waar we wat stenen hebbe verzameld en gaan uitzoeken om mee te nemen. We zijn ook naar een uitkijkpunt geweest waar Jeroen een enorme mooie panarama foto heeft gemaakt van de rivier.

1. Rina:
    6 januari 2015
    Mochten jullie nog een ander beroep overwegen kies dan niet voor goud zoeken. Het enigste wat er dan gedelfd wordt is het onderspit!