Haast en toch nog de fox glacier

9 januari 2015 - Haast, Nieuw-Zeeland

Na een waardeloze nacht in de Hostel met een stel debiele chinezen die heel de nacht door de gang riepen en steeds naast ons raam gingen roken, en een stel jongens die niet meer konden inchecken die probeerden ons kamer binnen te komen, en door enorme pijn in mijn benen waardoor we pas om drie uur sliepen zijn we vanmorgen toch nog naar de Fox gegaan. We hadden nagevraagd hoe het was om er te komen en volgens de vvv was het appeltje eitje en heel erg vlak niet zoals de frans jozef.
Nou ze moeten maar een andere baan gaan zoeken want zoals je op de fotos kunt zien was het enorm steil en heeft me heel wat tranen gekost, maar ik heb het gedaan. Gevolg was dat ik vanmiddag echt niet meer kon lopen en we de hele middag en avond in onze kamer hebben doorgebracht. Wat heel erg naar was om te zien is het stuk wat op de grond ligt, dit was vanmorgen afgebroken, eigenlijk heel triest in 2010 lag de glacier nog 450 meter lager en hoefde je helemaal nog niet te klimmen. Na de glacier op naar Haast , veel mooie uitzichten onderweg zoals je kunt zien. Jeroen vond nog het skelet van een grote vogel, eergisteren vond hij het skelet van een zeehond. We zijn al slaand en vechtend uit en in de auto gegaan want door de enorme hoeveelheid zandvliegen moet je soms vluchten, gelukkig hebben wij goede spray en moeten we alleen uitkijken dat we niet een halve populatie in de auto meenemen, maar we zien menig toerist slaand en met grote bulten voorbij komen.

1. Sifra:
    9 januari 2015
    sterkte met je beentjes buuf!
  2. Rina:
    12 januari 2015
    Door de tranen en pijn heen heb je het toch maar weer gedaan.