Dag 3

6 december 2014 - Rangiora, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we gebruncht bij Terra Viva met Renee, Angela, Felicity en Richard (angelas broer), het was erg lekker maar erg druk en lawaaierig. Al met al heel leuk om samen met Fliss en Richard te kletsen. Hierna Fliss naar het vliegveld gebracht en over de pass naar lyttelton gereden, erg hoog en erg draaierig dus blij dat we uit de auto konden, er was een klein marktje waar we heerlijke bacon en ei butty hebben gehaald van een paar geweldige leuke mannen die de verkoop extra leuk maakten door hun praatjes. Hierna zijn we door de tunnel naar Ferrymead park gegaan waar een ouderwets dorpje is gevestigd. Ze hebben een vliegtuig museum waar ze oude vligtuigen ook renoveren en tentoonstellen en een van de mannen kwam naar ons toe en vroeg of we achter de schermen wouden kijken, hij was heel gezellig en kletste vollopover zijn werk. Het was enorm interessant. Hierna zijn we door Avondale gereden wat de rode zone is omdat de aardbeving daar het ergste was, mijn oude school Avonside girls high is bijna helemaal weg en het huis waar wij woonden is helemaal weg. De weg was bijna onbegaanbaar. Toen weer naar summerhill in Cust omdat er nog steeds problemen waren met het water, dat is nu opgelost. Nu gaan we lekker bbq met lamskarbonades, hertenburgers en worstjes, mjam heerlijk.

1. Rina:
    6 december 2014
    Brunchen, marktje met eten, BBQ. Jullie genieten van het goede leven. Heerlijk toch! Alleen jammer dat je ouderlijk huis er niet meer staat.